Dolgi zimski večeri kar vabijo, da se malček stisne v toplo naročje s knjigo v roki in potovanje v svet domišljije se začne. O pomenu skupnega branja otrok in odraslih spregovorijo tri domače avtorice, vse tri razvojne psihologinje.
Skupno branje odraslih in otrok je življenjsko pomembna naložba
Skozi celotno besedilo želijo poudariti pomembnost zgodnjega in rednega branja otrokom in prikazati, na kaj vse v razvoju otroka to vpliva:
- Zgodnje branje malčku napoveduje obsežnejši besednjak v kasnejšem obdobju, večjo zmožnost pripovedovanja zgodb, zgodnjo pismenost in boljšo šolsko uspešnost.
- Otroci z bogato domišljijo so praviloma kasneje v življenju bolj ustvarjalni na različnih področjih.
- Skupno branje otroških knjig spodbuja tudi otrokovo moralno presojanje.
- Otroci pogosto želijo, da jim večkrat preberemo isto knjigo. Ob večkratnem poslušanju iste zgodbe se v zgodbo bolj poglobijo, pozorni so na podrobnosti, povezujejo z lastnimi izkušnjami. Naj nam ne bo večkratno branje izguba časa.
- Odrasli naj bere otroku tudi, ko ta že zna brati sam. Otrok se z branjem trudi, pomembno pa je, da v tem obdobju posluša daljša in zahtevnejša besedila.
Avtorice spregovorijo tudi o branju e-knjig, skupnem gledanju otroških oddaj, filmov in gledaliških predstav.
Kot so zapisale avtorice (str. 7), je knjiga namenjena vsem odraslim, »da bi prepoznali, da je skupno branje odraslih in otrok življenjsko pomembna naložba v razvoj in učenje malčkov ter otrok, hkrati pa način kakovostnega in prijetnega preživljanja skupnega časa. Ker časa ne moremo zavrteti nazaj, tudi skupnega branja v zgodnjih razvojnih obdobjih kasneje ne moremo nadomestiti.«