Jan Gobec in Ostap Korošec::
Raziskovalna naloga obravnava razširjenost pojma holokavst med mladimi in kako na poznavanje holokavsta vpliva popularna kultura, predvsem filmi. Za preverjanje veljavnosti hipoteze smo izbrali tri najbolj gledane in nagrajene filme o holokavstu: Schindlerjev seznam, Deček v črtasti pižami in Pianist, na naša vprašanja, ki smo jih oblikovali v anketnem vprašalniku, pa so odgovarjali dijaki tretjega in četrtega letnika Gimnazije Šentvid.
Ugotovili smo, da velika večina dijakov pozna pojem holokavst. Poznajo tudi dogodke, na podlagi katerih so bili posneti izbrani trije filmi, tudi iz drugih virov, ne le iz popularne kulture. Najmočnejši vir znanja je šola, v veliki meri pa tudi pogovori s starši. Popularna kultura, še posebej filmi, so lahko odlično orodje za širjenje obzorja o holokavstu, vendar moramo dejstva kritično presojati, če je le možno, tudi samostojno raziskovati, saj filmi zaradi dramatičnosti zgodbe vsebujejo tudi fiktivna dejstva.