Smrt se vozi v Audiju je tretji roman sodobnega danskega avtorja, zanj je leta 2013 prejel evropsko nagrado za književnost. Glavni junak/antijunak Asger v slogu likov Michela Houellebecqa v samem začetku romana v velikem slogu, a brez velikih besed obrne svoje življenje na glavo in po hitri poti drsi proti dnu…
Delna odrešitev pride, ko sprejme delo osebnega asistenta invalidnemu mladeniču, ki živi v turobnem naselju, pravzaprav kar getu, v predmestju Kopenhagna. Asger in Waldemar, tako je namreč ime najbolj bolnemu fantu v Kopenhagnu, če ne celo v celi Danski ali pa mogoče še širše, preživljata dneve v neskončnih dolgočasnih rutinah in počasi tketa vezi prijateljstva. Za bralca to ni niti najmanj dolgočasno, saj spozna čare nakupovanja v lokalnem supermarketu, utrip »življenja« v internacionalnem betonskem getu in skoraj neskončne možnosti danskega socialnega sistema.
Ko se Waldemar odloči, da bo obiskal mednarodno priznanega zdravilca v Maroku, pa se ta depresivna zgodba prevesi v klasični roman ceste. Junaka kupita star Volkswagnov kombi in se skoraj kot don Kihot in Sančo Pansa podata na pot, polno prigod, proti oddaljenemu cilju. In v vzvratnem ogledalu se pojavi črn Audi…
Pod tekočim, zabavnim, skorajda lahkim branjem, prežetim s črnim humorjem pa se skriva precej več. Med drugim na satiričen način razkriva obraz Danske kot dežele blagostanja, kjer so za tiste, ki potrebujejo socialno pomoč možnosti skoraj neskončne.
Kristian Bang Foss je želel Dansko kot socialno državo pogledati na malo bolj kritičen način

V nekem intervjuju je avtor dejal, da je želel na Dansko kot socialno državo pogledati na malo bolj kritičen način, pogledati tudi pod površje in pokazati tudi malo slabše strani. Poudaril je, da so prednosti tega sistema velike, a zdrava kritika nikoli ne škodi, ker tak sistem hkrati ustvari zelo razvajene ljudi. In to je ena od stvari, ki jih je želel z romanom povedati. Knjiga je nastala na podlagi lastnih izkušenj, saj je tudi sam, preden je postal uspešen pisatelj med drugim delal kot asistent invalidu v predmestju Kopenhagna in kot je sam dejal, mu nikakor ni bilo jasno (razumljivo), zakaj je sploh tam. Pojasnil je, da je to ogrodje romana, v njem so elementi iz resničnega življenja, a v večji meri gre vseeno za fikcijo.
In zakaj ravno Audi?
Dejal je da Audi vidi kot simbol moči, v tistem času ga je vozila danska premierka, vozijo ga kriminalci in vozil ga je tudi uspešen danski podjetnik, za katerega se je izkazalo, da je prevarant. Preden se je predal, je z Audijem prevozil cele ZDA.
Po drugi strani pa je Waldemar nebogljen, on ne vozi Audi, ampak Volkswagen, beži pred Audijem in da ga Audi naposled dohiti vidi kot povsem logičen zaključek, je končal Kristian Bang Foss.
Ne nazadnje bi rad opozoril na izjemen, sočen prevod, za katerega je poskrbel Darko Čuden…..