Kriminalke mariborskega pisatelja, ki ustvarja pod psevdonimom Avgust Demšar, je marsikdo spoznal šele z ekranizacijo njegovega pisateljskega opusa. A Estonia je njegov že dvanajsti roman in čeprav se je glavni junak Martin Vrenko vmes že upokojil, mu po žilah še vedno teče detektivska kri. Prav zato tudi v zadnjem delu trilogije Vodnjaki odigra pomembno vlogo.
Vodnjaki so na prvi pogled idilična pohorska vasica, ki počasi razkriva temne skrivnosti in krvavo preteklost. Mariborski detektivi so se z vasico seznanili v prvem delu, poimenovanem Cerkev, ponovno pa so se tja vrnili v drugem delu z naslovom Tajkun. V zaključnem delu Estonia spremljamo osirotelo Ivo, ki se po letih življenja na Švedskem vrne v rojstvo hišo. S seboj prinese pomembne spominke na starša. Od kod se je vzelo že leta zakopano truplo, kdo so stalni prebivalci usodne vasice in zakaj so pretepli na novo priseljeni par pa boste zavoljo bralnega užitka morali izvedeti kar sami.
Avgust Demšar piše izključno detektivske zgodbe
Mariborski pisatelj je v sodelovanju z založbo Sanje v letih 2007-2012 ustvaril enega prvih slovenskih cikličnih detektivskih opusov, šest romanov s skupnim imenom primeri inšpektorja Vrenka. S sedmim romanom z naslovom Miloš (2013) je nadaljeval serijo klasičnih detektivskih zgodb tipa kdo je storilec, obenem pa namesto uveljavljenih uvedel nove literarne junake, inšpektorja Miloša, kriminalistko Niko Lavrič in kriminalista Draga Jazbeca. Obe kriminalistični skupini je združiil v naslednjem romanu z naslovom Pohorska transverzala (2016), podobno pa je tudi v njegovih naslednjih romanih, kriminalkah z naslovom Otok (2018) in trilogiji s skupnim imenom Vodnjaki, ki jo tvorijo romani Cerkev (2020), Tajkun (2022) in Estonia (2024).
Avgust Demšar kriminalne zgodbe umešča v realno okolje mesta Maribor in realni sedanji čas. Detektivski je zasnovan kot nanizanka, v kateri se usode stalnih likov razvijajo, medtem ko so detektivske zgodbe samostojne, v vsaki knjigi zaključene celote. Detektivski primeri so zasnovani kot klasične detektivske uganke (»Whodunit«). Zgodbe temeljijo na detekciji, skritih ključih in namigih, ki so ves čas na voljo bralcu, da tekmuje z glavnimi junaki in skupaj z njimi ali celo pred njimi poskuša razrešiti primer.
Čeprav se Avgust Demšar v svojih detektivskih zgodbah močno naslanja na klasična žanrska pravila pisanja detektivskega romana (Van Dine), v svoje zgodbe vpleta tudi aktualne družbeno kritične osti. Kritičen je do socialnih razlik, nestrpnosti, homofobije in ksenofobije.
(Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Avgust_Dem%C5%A1ar)